Кратко представяне.Коя съм аз?

Казвам се Биляна и съм на 23 години.

Откакто се помня, винаги съм обичала да се занимавам с ръчно изработени и измислени от мен неща. Когато бях малка, исках да стана дизайнер, по-късно мечтаех да стана художник и какво ли още не, свързано с художественото изкуство.
Дойде денят, в който трябваше да направя много важен за мен избор - къде да уча и каква специалност?.

Така започна всичко. Моето малко хоби постепенно започна да се превръща в професия. През 2001-ва година кандидатствах в Средно Художествено Училище за Приложни Изкуства „Св. Лука” в София, специалност „Текстил”. Реших да продължа висшето си образование в малко по-различна сфера, тъй като си мислех, че това, което съм научила, е добра основа за бъдещата ми реализация. Така се озовах в УАСГ, специалност „Урбанизъм” (градоустойство).

Уча, за да удовлетворя мечтите си и реалността. Мечтая за по-добро бъдеще на нашите градове и заобикалящата ни среда. Според мен във всяко нещо, с което се захваща, човек може да намери изкуството. То често е привидно скрито, затова е важно да се развиват всички сетива на артиста.

Работата. За мен работата преди всичко е удоволствие. В момента, в който това, с което се занимавам, започне да става отегчително, измислям нещо ново и интересно. От четири години изработвам ръчно рисувани сватбени покани и поздравителни картички. Те са вдъхновени от природата и от различните форми на нейното проявление. Известно е, че цветовете имат силно влияние върху човешката психика. Тяхната хармония е предпоставка за положителни емоции. Стремя се моите картички да бъдат ефирни, стилни, изискани и различни. Цветовете са ярки, но ненатрапчиви. Тези картички могат да придадат уникална визия на всяко сватбено тържество или да усмихнат и зарадват близък човек, когато са част от подарък. Чувствени и елегантни, пъстри, но изтънчени - това са моите картички.

Времето, в което не рисувам. Малкото свободно време, което намирам между университета, курсовете и рисуването, посвещавам на други интересни занимания, отново свързани с ръчна изработка. Обичам да експериментирам с разнообразни материали и да правя неща, които не съм правила преди.
Всяка сутрин ставам с мисълта, че ще изживея още един прекрасен ден с всичките му красоти и несъвършенства. За мен всеки ден е различен и пълен с предизвикателства. Понякога се чувствам препълнена с енергия, идеи и никакво време за реализацията им. Но въпреки това вярвам, че идеите ще станат реалност рано или късно, защото има още много хора, които искам да докосна с магията на моите творения.
Биляна Дукова